„MO Parking“ – Grad za pješaka

MO Parking

Čekajući odluku Gradskog vijeća o organizaciji mirujućeg prometa u Mostaru, JP 'Mo Parking' zadnjih pet mjeseci radi punom parom kako bi implementirali  parking sustav, za koji Uprava 'Mo Parkinga' tvrdi da je najsuvremenija i najmodernija tehnologija temeljena na europskim principima kontrole i naplate parkirališnih mjesta.

Najsuvremenija tehnologija


U isto smo se uvjerili posjetivši jučer prostorije JP 'Mo Parking' i njegove djelatnike koje rade na implementaciji informatičke opreme koja će se, nakon što gradski vijećnici usvoje odluku, primjenjivati na gradskim parkirališnim mjestima.
Direktor 'Mo Parkinga' Mladen Knezović proveo nas je kroz prostorije i pojasnio kako će ovaj sustav u Mostaru funkcionirati.
- Pokušat ćemo urediti mirujući promet u gradu i znam da je velik posao pred nama. Očekujem da se ove odluke usvoje, mislim da se oko istoga više ne bi trebalo politizirati, sad su na redu tehničke stvari. Sumnjam da netko može naći primjedbu na organizaciju onog što smo mi instalirali. Informatički ova tvrtka počiva na najsuvremenijoj tehnologiji i mi ćemo biti prvi u BiH s takvim jednim sustavom, ovaj način rada se primjenjuje i u Beču i u Londonu, i ne postoji netko da nam može kazati da smo tehnološki ili organizacijski zastarjeli ili slično, kazao je Knezović.
Uskoro kreću s postavljenjem 110 parkirališnih automata, a ukoliko se odluke usvoje, krenut će se i sa zapošljavanjem kadra. Već su obavili razgovor s djelatnicima Gradske uprave koji su proglašeni prekobrojnim i koji su se odlučili da žele raditi u ovom poduzeću. Neki od tih ljudi, pojašnjava Knezović, nemaju zadovoljavajuću školsku spremu, ali njima će se omogućiti doškolovanje i obuka i od njih će sve ovisiti. Ukoliko se žele uklopiti, navodi, učiti i raditi, tu neće biti problem, a oni koju budu imali neke drukčije nakane i koji ne budu htjeli mijenjati navike, imat će problem.
- Planiramo ih poslati na obuku u Osijek ili Zagreb gdje će moći sve naučiti o načinu rada, djelatnici će ići na lice mjesta vidjeti kako to izgleda, bit će u situaciji da budu kontrolori na par dana. Nama ne trebaju nikakvi karatisti niti siledžije koji će nad ljudima provoditi silu, od naših kontrolora želimo diskreciju i kulturu, koji ljudima neće smetati niti ih gnjaviti. Planiram i da pedeset posto naših kontrolora budu žene, kazao je Knezović.
Iako je prvotnom strategijom predviđeno oko 5000 parkirališnih mjesta koja će se naplaćivat, trenutačno je obilježeno oko 1400 i s tim brojem će se i krenuti u naplatu. Zaposlit će se oko 50 kontrolora, radit će se u dvije smjene, odnosno po 25 kontrolora u jednoj smjeni. Jedan kontrolor će nadzirati oko 60-70 parkirališnih mjesta.
- Naš kontrolor neće hodati po gradu s torbom i ljudima naplaćivati parkiranje, on će sa sobom nositi mini računalo, koje sadrži i računalo, mobitel, kameru kao i GPS sustav, te mini printer i morat će savladati rukovanje najsuvremenijom tehnologijom. Takvih uređaja imamo 55 i već su svi u funkciji, svi imaju SIM kartice, BH telekoma i HT Eroneta.  Ta mini računala povezana su s našim središnjim centralnim serverom, i on je već u funkciji,  instaliran i trenutačno je u fazi testiranja, kazao je Knezović.

Podignuti razinu sigurnosti u gradu

Direktor 'Mo parkinga' je najavio i kako će se uskoro krenuti s postavljenjem videonadzora u gradu, kamere će pokrivati svaki izlaz iz grada, a uskoro će se videonadzorom pokriti svaka parkirališna lokacije, a očekuju da se u taj dio posla uključi i MUP HNŽ- a. Na taj način će se, pojašnjava, uvelike podignuti razina  sigurnosti građana i njihove imovine. Sva zarada koja se dobije naplatom parkirališnih mjesta u gradu, Knezović je kazao kako će se ista vraćati u grad.

tl_files/Slike2011/mo_parking_pauk.jpg
- Sve što zaradimo dat ćemo prijedlog gradu u što da se utroši, taj novac bi se trebao ponovno vratiti i ulagati u nova parkirališna mjesta, ali i  zelene površine, nije nam cilj svaki slobodan prostor pretvoriti u parkirališni prostor.  Očekuje se i kako će dio prihoda ići za izgradnju podzemnih i nadzemnih garaža, kazao je Knezović.
Kad su u pitanju sami građani, koji su oko uvođenja naplate parkiranja imali oprečna mišljenja, Knezović je kazao kako su se pri izradi odluke sami stavljali u kožu građana.
- Mi vodimo računa o građanina, nije nam želja raditi nešto na svoju ruku. Prije kreiranja odluke stavili smo se u ulogu sutrašnjih platiša i unosili u situaciju kako bi se vidjelo da se razmišljalo o ljudima. Za brojne kategorije građana imat ćemo povlaštene karte, počevši od stanara, zatim umirovljenika, ali i za zaposlenike. Cijene će definirati Vijeće, ali mislim da će one biti realne i u skladu s našim standardom, kazao je Knezović.

Revizija parkirališnih mjesta


Da bi 'Mo Parking' počeo s radom, pored odluka koje čekaju, namjeravaju odraditi reviziju obilježenih parkirališnih mjesta.
- Nema smisla da se parkiralište koje nije dobro obilježeno, ali i uređeno, ljudima naplaćuje. Ne ćemo ljudima naplaćivati zrak, kazao je Knezović.
Pored plaćanja preko automata, SMS-om, kao i na blagajni poduzeća,  u dogledno vrijeme građanima će bit omogućeno plaćanje i karticom.

Nadzor kontrolora


U poduzeću će postojati i sustav administrator koji će kontrolirati rad kontrolora.
- Svi će biti pod nadzorom, što je i koliko uradio. Naplatni sustav je takav da nećemo dopustiti nikakve malverzacije ni propuste, odnosno da se nekome naplati parkiranje, a nekome ne. Sve će biti transparentno i prema svakom vozaču će se postupati jednako, kazao je Knezović.

Vijećnici bez dogovara


Rasprava o naplati i organizaciji parkirališnih mjesta u Gradskom vijeću održana je prije nekoliko mjeseci. Na istoj su isplivali brojni problemi kad su u pitanju parkirališna mjesta i broj automobila u gradu Mostaru. Upućen je i veliki broj amandmana o  kojima bi se vijećnici trebali izjašnjavati na nekoj od idućih sjednica Vijeća. Svi su složni da mirujući promet u gradu Mostaru treba riješiti, no na koji način još se vijećnici nisu usuglasili. Ranije je postignut dogovor da se, kad se krene s naplatom parkiranja, naplaćuju samo ulična parkirališta, a izvanulična i naplata parkiranja stanarima da ide u drugoj fazi.

Dnevni list 8.9. 2011

Natrag